Lelki vonatkozások
2017. június 16. írta: Diablady

Lelki vonatkozások

Vajon tényleg a stressz az oka? Vagy vírusfertőzés? Netán trauma ért?

Nem tudom pontosan mi is volt a kiváltó ok, de igaz, ami igaz, sokat stresszelek, szorongok. A legapróbb dolgokon is tudok stresszelni, mint például:

  • Dolgozatok, számonkérések, vizsgák
  • Újdonságok
  • Első találkozások, ismerkedések, első randi
  • Első aerobik óra, hip-hop óra...
  • "Mit fognak szólni...", "Nem lesz ciki?"
  • "Mit vegyek fel?", "Tetszeni fogok?"
  • "Mi van, ha hülyeséget mondok?

Ez csak néhány gondolat, szituáció a sok közül, amikor izgulok. Holott vannak ennél komolyabb problémák is, amiken rágódhatna az ember.

Mennyit gondolkoztam azon, hogy miért pont én? Miért pont én lettem cukorbeteg?

Választ nem találtam a kérdésre, azonban ennyi idő elteltével már sikerült elfogadnom a kezdetben nehezen megemészthető cukorbetegségemet. Mikor kiderült, napokig sírtam, sokszor még 1-2 évvel utána is, mikor órán a cukorbetegség szövődményeit vettük képekkel illusztrálva.

De szerencsére felálltam, és úgy döntöttem, hosszú életem lesz, tenni fogok érte! Így igyekszem betartani a szabályokat, amikkel a szövődmények kiküszöbölhetők. Persze adódnak nehézségek (szabályok, tilalmak, önmérséklet...) és befolyásoló tényezők  is (menstruáció, hideg-meleg, stressz...).

Elfogadás...

Ezt az "állapotot" ugyan sikerült már elfogadnom, de sok mindennel még mindig nem vagyok megelégedve. Ugyanis önbizalomhiánnyal, néha pedig szeretethiánnyal is küzdök. Ami a külsőmet, illetve belsőmet illeti, találok kivetnivalókat. Szerencsére olyan emberekkel vagyok körülvéve, akik bíztatnak, segítenek! Hálás vagyok érte!

Van az a mondás: "Ép testben, ép lélek!"  A testi és lelki tényezők együttesen alkotják az egészséget magát. Ha viszont felborul ez a harmónia, egyik tényező sérül.

Ezek a kis apró porszemek a gépezetben sajnos sokszor összefüggésbe hozhatók a cukorbetegséggel.

Attól féltem, ezentúl máshogy fognak kezelni, gyökerestül megváltozik majd az életem...

Máshogy kezelnek? Nem, csak féltenek, jobban aggódnak értem.

Sokan kérdeznek, érdeklődnek. Sokszor elmosolyodok a kérdésen, de nincs mindenki tisztában vele, mi is az a cukorbetegség. Szívesen válaszolok a kérdésekre, hiszen jól esik az érdeklődés.

Megváltozott az életem? Nem, de kitüntetett figyelmet kapott az egészségem, jobban kell rá odafigyelnem, hogy mikor mit és mennyit eszek, hogy mennyi inzulinra van szükségem, hogy mozogjak rendszeresen. Ehhez hozzátenném, hogy még nekem sem megy minden pont betartása, de törekedni fogok rá!

Ami fontos: Mindent mértékkel!

Elöljáróban ennyit, aztán jön a folytatás!

Üdv: Kiss Kriszti

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://diablady.blog.hu/api/trackback/id/tr2012599717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása